//Czy warto mieć sklep na WooCommerce 2020

Czy warto mieć sklep na WooCommerce 2020

Na rynku dostępnych jest bardzo wiele godnych polecenia platform pod sklep internetowy, dlatego też wybranie tej najlepszej może być dużym wyzwaniem. Niniejszy artykuł to doskonała propozycja dla tych osób, które chcą poznać największe zalety platformy WooCommerce i dowiedzieć się jednocześnie, czy w rzeczywistości warto na nią postawić.

Prosta i intuicyjna obsługa

Zarówno system zarządzania treścią WordPressa, jak i również platforma WooCommerce cenione są przez użytkowników za prostotę. Instalacja sklepu jest intuicyjna i zajmuje dosłownie kilka minut. Z narzędzia tego mogą skorzystać nawet te osoby, które nie mają zielonego pojęcia na temat programowania. W Internecie można znaleźć także bardzo wiele darmowych i płatnych kursów, dzięki którym dowiemy się jak konfigurować sklep, aby w 100% zaspokoił nasze indywidualne wymagania.

Otwarty kod

Dla większości osób największą zaletą WooCommerce jest jego otwarty kod, a dokładniej mówiąc to, że jest cały czas rozwijany i co najważniejsze, że dostępny jest za darmo. Jest to idealny wybór przede wszystkim dla tych osób, które dopiero startują ze swoim e-biznesem i niestety nie mają odpowiednich funduszy na zakup płatnego skryptu albo na opłacenie abonamentu. Osoby, które znają się na programowaniu w każdej chwili mogą zajrzeć pod maskę swojego sklepu i dokonać dowolnych modyfikacji.

Optymalizacja pod kątem SEO

Dla wielu osób olbrzymią zaletą WooCommerce jest także to, że posiada on wiele narzędzi, które wspierają SEO. W dzisiejszych czasach założenie porządnego sklepu internetowego to dopiero połowa drogi do sukcesu. Bardzo ważne jest również to, aby nasz sklep znalazł się wysoko w wyszukiwarce Google. Jeżeli nasz sklep będzie porządnie zoptymalizowany, to będziemy mogli liczyć na większą liczbę potencjalnych odwiedzin. Skorzystać można nie tylko z wbudowanych narzędzi SEO, ale również z pomocy specjalnych wtyczek.

Mobilny sklep dla każdego

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób dokonuje zakupu online za pośrednictwem różnorodnych urządzeń mobilnych. Między innymi dlatego też warto zadbać o to, aby nasz sklep był w 100% responsywny, dzięki czemu prawidłowo wyświetlać będzie się na wszystkich urządzeniach. W chwili obecnej praktycznie wszystkie motywy do WooCommerce są responsywne i spełniają wytyczne Responsive Web Design.

Duża społeczność

Na samym końcu warto wspomnieć o tym, że WooCommerce cały czas się rozwija i może pochwalić się dużą społecznością. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że w razie problemu zawsze będzie można skorzystać z fachowej pomocy.